Szkoła Podstawowa im. Ofiar Katynia w Jeziorku

Jeziorko ul. Długa 49 18-421 Piątnica Poduchowna tel. (86) 219-13-28

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1504860
  • Do końca roku: 277 dni
  • Do wakacji: 84 dni

Kartka z kalendarza

Tygodniowy plan pracy zdalnej z języka polskiego w kl. VI-VIII oraz historii - 25-29.01.2021 r.

Tygodniowy plan pracy zdalnej z języka polskiego w kl. VI-VIII oraz historii - 25-29.01.2021 r.

Nauczyciel prowadzący zdalne nauczanie: Alicja Daszuta

Przewidywany czas realizacji wskazanych  treści programowych: maksymalnie 5 x po 45 minut od 25.01.2021 do 31.01.2021 r.

Należy pracować według podanego planu. Nie należy wykonywać wszystkich zadań jednego dnia.Wskazane są krótkie przerwy w trakcie nauki.

Klasa

Przedmiot

Dzień tygodnia

Temat zajęć i czas realizacji

Cele zajęć

sformułowane

 językiem ucznia

Linki przydatne do pracy samodzielnej

 

- dla chętnych

VI

Język polski

poniedziałek

 

 

Jakimi zasadami powinien się kierować harcerz?

czas realizacji:45 minut

- określisz treść wypowiedzi osoby mówiącej

- poznasz prawo i symbole harcerskie

- napiszesz krótką wypowiedź na wskazany temat

 

 

wtorek

 

Do boju z pieśnią na ustach.

czas realizacji: 45 minut

- wyszukasz w tekście potrzebne informacje

- uzupełnisz notatkę w formie schematu

- wyjaśnisz, w jakim celu powstawały pieśni partyzanckie

 

 

 

środa

 

Rodzaje podmiotów w zdaniu.

(zajęcia online)

czas realizacji:45 minut

 

 

 

 

czwartek

piątek

 

Rodzaje orzeczeń w zdaniu.

(zajęcia online + piątek)

czas realizacji: 2 x 45 minut

 

 

 

VII

Język polski

poniedziałek

 

Na naszym prywatnym terytorium – relacje rodzinne oczyma krytycznej nastolatki.(zajęcia online)

czas realizacji:45 minut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wtorek

 

Analiza wypowiedzi i sposobu zachowania bohatera powieści Ewy Nowak.

(zajęcia online)

czas realizacji:45 minut

 

 

 

 

środa

 

Jak należy traktować rozmówcę? O etyce słowa.

czas realizacji :45 minut

 

- dowiesz się, czym jest etyka słowa

- wymienisz językowe zachowania grzecznościowe, o których należy pamiętać podczas rozmowy

- wskażesz przykłady naruszenia grzeczności językowej

- sformułujesz swoje stanowisko wobec zachowania i wypowiedzi bohaterów tekstu

- wyrazisz swoją opinię, zachowując zasady grzeczności językowej

 

 

czwartek

 

Co można zrobić, gdy w rodzinie źle się dzieje? Omówienie fragmentu książki „Król” Katarzyny Ryrych.

(zajęcia online)

czas realizacji : 45 minut

 

 

 

 

piątek

Zebranie i utrwalenie najważniej-szych zagadnień poznanych w rozdziale Śladami cywilizacji – dom.

czas realizacji : 45 minut

 

- powtórzysz wiadomości na temat rodzajów i gatunków literackich

- podasz przykłady utworów literackich reprezentujących wskazane rodzaje i gatunki literackie

 

VIII

Język polski

poniedziałek

 

 

W jaki sposób Henryk Sienkiewicz przygotowywał się do napisania powieści „Quo vadis”?

(zajęcia online)

czas realizacji:45 minut

 

 

 

 

wtorek

 

Świat pogan i świat chrześcijan w powieści „Quo vadis”.

wtorek + środa(zajęcia online)

 

czas realizacji: 2 x 45 minut

 

 

 

 

czwartek

 

1.„Miłość wszystko przetrzyma …”, czyli historia miłości Ligii i Winicjusza

czas realizacji: 45 minut

2. Ćwiczenia kompozycyjne i stylistyczne – rozprawka.

- wyszukasz w tekście potrzebne informacje oraz cytaty

- sformułujesz opinię

- stworzysz rodzinę wyrazów

- zgromadzisz materiał potrzebny do zredagowania wypowiedzi na wskazany temat

- zredagujesz wypowiedź w formie rozprawki

 

 

piątek

 

„Człowiek to brzmi dumnie” – rozważania o bohaterach powieści „Quo vadis”.

(zajęcia online)

czas realizacji: 2 x 45 minut (piątek + poniedziałek)

 

 

 

 

 

Przewidywany czas realizacji wskazanych  treści programowych: maksymalnie 2 x po 45 minut od25.01.2021 do 31.01.2021 r.

Należy pracować według podanego planu. Nie należy wykonywać wszystkich zadań jednego dnia. Wskazane są krótkie przerwy w trakcie nauki.

Klasa

Przedmiot

Dzień tygodnia

Temat zajęć i czas realizacji

Cele zajęć

sformułowane

 językiem ucznia

Praca w podręczniku/ ćwiczeniach/

zeszycie

– dla każdego

Treści do zapamiętania

Zadanie do przesłania nauczycielowi w celu sprawdzenia i oceny  (wraz z terminem realizacji)

Linki przydatne do pracy samodzielnej

 

- dla chętnych

IV

Historia

środa

Wielka wojna z zakonem krzyżackim.

(zajęcia online)

czas realizacji: 45 minut

 

 

 

 

 

 

 

V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Historia

poniedziałek

 

 

 

Feudalna Europa.

czas realizacji: 45 minut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- omówisz przyczyny powstania feudalizmu

- wyjaśnisz, czym był i na czym polegał feudalizm

- dowiesz się, dlaczego feudalizm doprowadził do rozdrobnienia feudalnego

- zapoznaj się z tekstem w podręczniku na s. 114-118

- odpowiedz ustnie na pytania pod każdym rozdziałem tekstu

- powtórz najważniejsze wiadomości zawarte w ramce na s. 118 i postaraj się je zapamiętać

- wykonaj zadania z karty pracy

- przyczyny powstania feudalizmu

- pojęcie feudalizmu

- przyczyny rozdrobnienia feudalnego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

czwartek

Na rycerskim zamku.

(zajęcia online)

czas realizacji:45 minut

 

 

 

 

 

 

 

poniedziałek

Sprawdzian wiadomości z działu: „Rzeczpospolita w XVII wieku”.

(zajęcia online)

czas realizacji:45 minut

 

 

 

 

 

 

czwartek

Absolutyzm we Francji.

czas realizacji: 2 x 45 minut

(czwartek + przyszły poniedziałek - zajęcia online)

- przedstawisz politykę religijną przywódców Francji w XVI i XVII w.

- wyjaśnisz, jak doszło do powstania monarchii absolutnej we Francji

- dowiesz się, co się zmieniło we Francji za rządów Ludwika XIV pod względem gospodarczym, wojskowym, politycznym i kulturalnym

- zapoznaj się z tekstem w podręczniku na s. 130-136

- odpowiedz ustnie na pytania pod każdym rozdziałem tekstu

- powtórz najważniejsze wiadomości zawarte w ramce na s. 136 i postaraj się je zapamiętać

- wykonaj zadania z karty pracy

- polityka religijna przywódców Francji w XVI i XVII w.

- powstanie monarchii absolutnej we Francji

- zmiany we Francji za rządów Ludwika XIV pod względem gospodarczym, wojskowym, politycznym i kulturalnym

 

 

poniedziałek

Klęska państw centralnych.

(piątek 22.01 - zajęcia online + poniedziałek)

czas realizacji: 2 x 45 minut

 

 

 

 

 

 

 

piątek

O wolną Polskę.

(zajęcia online + przyszły poniedziałek)

czas realizacji: 2 x 45 minut

 

 

 

 

 

 

VIII

 

wtorek

 

Sprawdzian wiadomości z działu: „Europa i świat podczas II wojny światowej”.

(zajęcia online)

czas realizacji: 45 minut

 

 

 

 

 

 

 

 

piątek

Komuniści u władzy.

czas realizacji:2 x 45 minut

 

- wyjaśnisz, w jaki sposób Polska stała się państwem jednolitym narodowo

- omówisz działania komunistycznej propagandy w latach 1945-1947

- przedstawisz stosunek społeczeństwa do władzy komunistów

- zapoznaj się z tekstem w podręczniku na s. 152-159

- odpowiedz ustnie na pytania pod każdym rozdziałem tekstu

- powtórz najważniejsze wiadomości zawarte w ramce na s. 159 i postaraj się je zapamiętać

- wykonaj zadania z karty pracy

- Polskapaństwem jednolitym narodowo

- działania komunistycznej propagandy w latach 1945-1947

- stosunek społeczeństwa do władzy komunistów