Tygodniowy plan pracy zdalnej z języka polskiego w kl. VI-VIII oraz historii - 25-29.01.2021 r.
Tygodniowy plan pracy zdalnej z języka polskiego w kl. VI-VIII oraz historii - 25-29.01.2021 r.
Nauczyciel prowadzący zdalne nauczanie: Alicja Daszuta
Przewidywany czas realizacji wskazanych treści programowych: maksymalnie 5 x po 45 minut od 25.01.2021 do 31.01.2021 r.
Należy pracować według podanego planu. Nie należy wykonywać wszystkich zadań jednego dnia.Wskazane są krótkie przerwy w trakcie nauki.
Klasa |
Przedmiot |
Dzień tygodnia |
Temat zajęć i czas realizacji |
Cele zajęć sformułowane językiem ucznia |
Linki przydatne do pracy samodzielnej
- dla chętnych |
VI |
Język polski |
poniedziałek
|
Jakimi zasadami powinien się kierować harcerz? czas realizacji:45 minut |
- określisz treść wypowiedzi osoby mówiącej - poznasz prawo i symbole harcerskie - napiszesz krótką wypowiedź na wskazany temat |
|
|
wtorek
|
Do boju z pieśnią na ustach. czas realizacji: 45 minut |
- wyszukasz w tekście potrzebne informacje - uzupełnisz notatkę w formie schematu - wyjaśnisz, w jakim celu powstawały pieśni partyzanckie
|
|
|
|
środa
|
Rodzaje podmiotów w zdaniu. (zajęcia online) czas realizacji:45 minut
|
|
|
|
|
czwartek piątek
|
Rodzaje orzeczeń w zdaniu. (zajęcia online + piątek) czas realizacji: 2 x 45 minut
|
|
|
|
VII |
Język polski |
poniedziałek
|
Na naszym prywatnym terytorium – relacje rodzinne oczyma krytycznej nastolatki.(zajęcia online) czas realizacji:45 minut
|
|
|
|
wtorek
|
Analiza wypowiedzi i sposobu zachowania bohatera powieści Ewy Nowak. (zajęcia online) czas realizacji:45 minut
|
|
|
|
|
środa
|
Jak należy traktować rozmówcę? O etyce słowa. czas realizacji :45 minut
|
- dowiesz się, czym jest etyka słowa - wymienisz językowe zachowania grzecznościowe, o których należy pamiętać podczas rozmowy - wskażesz przykłady naruszenia grzeczności językowej - sformułujesz swoje stanowisko wobec zachowania i wypowiedzi bohaterów tekstu - wyrazisz swoją opinię, zachowując zasady grzeczności językowej |
|
|
|
czwartek
|
Co można zrobić, gdy w rodzinie źle się dzieje? Omówienie fragmentu książki „Król” Katarzyny Ryrych. (zajęcia online) czas realizacji : 45 minut
|
|
|
|
|
piątek |
Zebranie i utrwalenie najważniej-szych zagadnień poznanych w rozdziale Śladami cywilizacji – dom. czas realizacji : 45 minut
|
- powtórzysz wiadomości na temat rodzajów i gatunków literackich - podasz przykłady utworów literackich reprezentujących wskazane rodzaje i gatunki literackie |
|
|
VIII |
Język polski |
poniedziałek
|
W jaki sposób Henryk Sienkiewicz przygotowywał się do napisania powieści „Quo vadis”? (zajęcia online) czas realizacji:45 minut
|
|
|
|
wtorek
|
Świat pogan i świat chrześcijan w powieści „Quo vadis”. wtorek + środa(zajęcia online)
czas realizacji: 2 x 45 minut
|
|
|
|
|
czwartek
|
1.„Miłość wszystko przetrzyma …”, czyli historia miłości Ligii i Winicjusza czas realizacji: 45 minut 2. Ćwiczenia kompozycyjne i stylistyczne – rozprawka. |
- wyszukasz w tekście potrzebne informacje oraz cytaty - sformułujesz opinię - stworzysz rodzinę wyrazów - zgromadzisz materiał potrzebny do zredagowania wypowiedzi na wskazany temat - zredagujesz wypowiedź w formie rozprawki |
|
|
|
piątek
|
„Człowiek to brzmi dumnie” – rozważania o bohaterach powieści „Quo vadis”. (zajęcia online) czas realizacji: 2 x 45 minut (piątek + poniedziałek)
|
|
|
Przewidywany czas realizacji wskazanych treści programowych: maksymalnie 2 x po 45 minut od25.01.2021 do 31.01.2021 r.
Należy pracować według podanego planu. Nie należy wykonywać wszystkich zadań jednego dnia. Wskazane są krótkie przerwy w trakcie nauki.
Klasa |
Przedmiot |
Dzień tygodnia |
Temat zajęć i czas realizacji |
Cele zajęć sformułowane językiem ucznia |
Praca w podręczniku/ ćwiczeniach/ zeszycie – dla każdego |
Treści do zapamiętania |
Zadanie do przesłania nauczycielowi w celu sprawdzenia i oceny (wraz z terminem realizacji) |
Linki przydatne do pracy samodzielnej
- dla chętnych |
IV |
Historia |
środa |
Wielka wojna z zakonem krzyżackim. (zajęcia online) czas realizacji: 45 minut
|
|
|
|
|
|
V
VI
VII
|
Historia |
poniedziałek
|
Feudalna Europa. czas realizacji: 45 minut
|
- omówisz przyczyny powstania feudalizmu - wyjaśnisz, czym był i na czym polegał feudalizm - dowiesz się, dlaczego feudalizm doprowadził do rozdrobnienia feudalnego |
- zapoznaj się z tekstem w podręczniku na s. 114-118 - odpowiedz ustnie na pytania pod każdym rozdziałem tekstu - powtórz najważniejsze wiadomości zawarte w ramce na s. 118 i postaraj się je zapamiętać - wykonaj zadania z karty pracy |
- przyczyny powstania feudalizmu - pojęcie feudalizmu - przyczyny rozdrobnienia feudalnego
|
|
|
czwartek |
Na rycerskim zamku. (zajęcia online) czas realizacji:45 minut
|
|
|
|
|
|
||
poniedziałek |
Sprawdzian wiadomości z działu: „Rzeczpospolita w XVII wieku”. (zajęcia online) czas realizacji:45 minut |
|
|
|
|
|
||
czwartek |
Absolutyzm we Francji. czas realizacji: 2 x 45 minut (czwartek + przyszły poniedziałek - zajęcia online) |
- przedstawisz politykę religijną przywódców Francji w XVI i XVII w. - wyjaśnisz, jak doszło do powstania monarchii absolutnej we Francji - dowiesz się, co się zmieniło we Francji za rządów Ludwika XIV pod względem gospodarczym, wojskowym, politycznym i kulturalnym |
- zapoznaj się z tekstem w podręczniku na s. 130-136 - odpowiedz ustnie na pytania pod każdym rozdziałem tekstu - powtórz najważniejsze wiadomości zawarte w ramce na s. 136 i postaraj się je zapamiętać - wykonaj zadania z karty pracy |
- polityka religijna przywódców Francji w XVI i XVII w. - powstanie monarchii absolutnej we Francji - zmiany we Francji za rządów Ludwika XIV pod względem gospodarczym, wojskowym, politycznym i kulturalnym |
|
|
||
poniedziałek |
Klęska państw centralnych. (piątek 22.01 - zajęcia online + poniedziałek) czas realizacji: 2 x 45 minut |
|
|
|
|
|
||
|
|
piątek |
O wolną Polskę. (zajęcia online + przyszły poniedziałek) czas realizacji: 2 x 45 minut
|
|
|
|
|
|
VIII |
|
wtorek
|
Sprawdzian wiadomości z działu: „Europa i świat podczas II wojny światowej”. (zajęcia online) czas realizacji: 45 minut
|
|
|
|
|
|
|
|
piątek |
Komuniści u władzy. czas realizacji:2 x 45 minut
|
- wyjaśnisz, w jaki sposób Polska stała się państwem jednolitym narodowo - omówisz działania komunistycznej propagandy w latach 1945-1947 - przedstawisz stosunek społeczeństwa do władzy komunistów |
- zapoznaj się z tekstem w podręczniku na s. 152-159 - odpowiedz ustnie na pytania pod każdym rozdziałem tekstu - powtórz najważniejsze wiadomości zawarte w ramce na s. 159 i postaraj się je zapamiętać - wykonaj zadania z karty pracy |
- Polskapaństwem jednolitym narodowo - działania komunistycznej propagandy w latach 1945-1947 - stosunek społeczeństwa do władzy komunistów |
|
|